WM-Csepel Túra Az utolsó típus, amely a WM nevet viselte és az első típus Csepelen a háború befejezését követően. Erős bölcsőváz, berúgó-kar, kétfokozatú, lábkapcsolású váltó, 3 lóerős, 45 kg-os kétütemű motor. |
Fotó: Maróti fotógyűjtemény
|
WM-CSEPEL 100 Túra, 98 cm3, 1947 |
|
A csepeli WM Műveknél a második világháborút követő első években, érthetően igen nehéz körülmények között, a korábbról örökölt 100/L motorblokkot alakították át berúgósra és lábváltósra. A korábban gyengének bizonyult lemezváz helyett egy erős, duplacsöves bölcsővázat szerkesztettek. A 3 LE-s, 43 kg-os kismotorkerékpár az utolsó olyan csepeli típus volt, mely még az addigi tulajdonos, Weiss Manfréd nevét viselte. A 100 Túra modell gyakorlatilag teljesen hazai gyártású alkatrészekből készült, még a szerelvények többségét is a WM-gyárban állították elő. Az 1948 évi államosítást követően alapjaiban új korszak kezdődött a motorkerékpár gyártásban mindig jeleskedő vállalatnál | |