1903-1909
1903 A 21 éves William S. Harley és a 20 éves Arthur Davidson bemutatja a közönségnek az első Harley-Davidson motorkerékpárt. A motorkerékpárt versenymotornak tervezték 9,65 cm-es (3-1/8 hüvelyk) furattal, 8,89 cm-es (3-1/2 hüvelyk) lökethosszal. A "gyár" mindössze egy 14 négyzetméter (10x15 láb) alapterületű kis fakunyhóból állt, melyre a " Harley-Davidson Motor Company" felirat volt felvésve. A csapathoz hamarosan csatlakozik Arthur Davidson bátyja Walter. William S. Harley és Arthur Davidson egyik régi iskoláskori barátja, a Milwaukee-i Henry Meyer megvásárol egy 1903-as modellt.
A Chicago-i C.H. Lang megnyitja az első Harley-Davidson márkakereskedést, ahol értékesítik az első három legyártott motor egyikét.
1905 Július 4.-én H-D motorkerékpár nyeri meg a 24 km-es (15 mérföld) motorversenyt Chicago-ban, 19:02 időeredménnyel. Ugyanekkor Milwaukee-ban szerződtetik a Harley-Davidson gyár első alkalmazottját.
1906 Milwaukee-ban megépül a Chesnut St., mai nevén ismert Juneau Avenue út mentén az új 208 négyzetméteres (28x80 láb) alapterületű gyár. Az alkalmazottak létszáma 6 főre emelkedik, és megjelenik az első motorkerékpár katalógus is.
1907 Villiam A. Davidson, Artur és Walter Davidson bátyja felmondja csoportvezetői állását a Milwaukee-i vasúti műveknél, és csatlakozik a vállalathoz.
A Harley-Davidson vállalat szeptember 17.-én részvénytársasággá alakul. A raktárkészlet feloszlik négy egyenlő részre az alapítók között, és az alkalmazottak létszáma 18 főre emelkedik. A gyár mérete megduplázódik, és elkezdődik a viszonteladók utáni hajsza, a célterület New England.
1908 Walter Davidson eléri a kitűnőnek számító 1000 pontot az Amerikai Motorkerékpár Szövetség által rendezett megbízhatósági és minőségi versenyen. Három nappal a verseny után Walter megdönti a FAM gazdaságossági rekordot, 303 km-t (188,234 mérföld) tesz meg 3,7 liter (1 gallon) üzemanyaggal (1,25l/100km). A Harley-Davidson megbízhatóságának híre szélsebesen terjedni kezd és megtörténik az első rendőrségi motorkerékpár forgalomba-helyezése Detroit-ban.
1909 A 6 éves Harley-Davidson bemutatja az első V-Twin motorblokkot. A 811 köbcentiméteres (49,5 köbhüvelyk) lökettérfogattal előállított motor 7 lóerő leadására képes. A 45 fokban elhelyezett hengerek hamar szimbólummá válnak a Harley-Davidson történetében. Ugyanekkor megjelennek az első motorkerékpár kiegészítők.
1910-1919
1910 Nyilvánosságra hozzák a már jól ismert "Bar & Shield" logot, melyet egy évvel később a Szabadalmi hivatalban levédetnek. Ebben az évben 7 különböző versenyszámban, a megbízhatósági próbákon és egyéb versenyeken első helyezést elért versenyzők H-D motorkerékpáron versenyeznek.
1911 1929-ig Az "F-head" motor lesz a Harley-Davidson igáslova.
1912 Elkezdődik Milwaukee-ban a Juneau Avenue úton lévő Harley-Davidson gyár átépítése, mely átalakul egy hatemeletes épületté, ahol a tartozékok és kiegészítők gyártására egy külön részleget alakítanak ki. Ekkora a H-D kereskedők száma országos szinten meghaladja a 200-at. A Harley-Davidson gyár motorokat exportál Japánba, és ezzel elkezdődik a külföldi értékesítés.
1913 Megalakul a versenyágazat szakosztály, élén William S. Harley versenymérnökkel és William Ottaway segéd-mérnökkel.
1914 Megjelennek az oldalkocsik a H-D motorkerékpárokhoz, és ugyanekkor piacra kerülnek a kuplung és fékpedálok az "F-head" egy, illetve kéthengeres motorokhoz.
A H-D motorvállalat hivatalosan is belép a motorversenyzésbe. Az első motorversenyző a vállalatnál William S. Harley. Pár rövid év alatt a Harley-Davidson csapata nem hivatalosan a "Bontóbrigád" (Wrecking Crew) becenevet kapja a sportágban nyújtott hihetetlen sikerei miatt.
1915 A Harley-Davidson motorkerékpárok már botváltóval is megvásárolhatók, melyeken a primer és szekunder hajtás ugyanarra az oldalra kerülnek.
1916 Az Enthusiast folyóirat, a világ egyik legrégebbi és folyamatosan működő motoros magazinja megkezdi tevékenységét.
1917 Ebben az évben legyártott H-D motorok egyharmada az Amerikai Hadsereg részére kerül értékesítésre. Júliusban megépül a H-D szerelőiskola, ahol a H-D gyár megfelelő szakosztálya katonai szerelőket képez ki.
Elkezdődik a Harley-Davidson kerékpárok értékesítése a motorkerékpár dealer hálózatán keresztül. Az alkatrészek egy részét Dayton-ból (Ohio állam) a Davis Sewing Macine Co. gyár szállítja.
Az első világháború idején eladott H-D motorkerékpároknak több mint a fele az Amerikai Hadsereg használatában kerül. Az amerikai hadsereg 20.000 motorkerékpárt használt a hadszíntéren, melyek közül a legtöbb Harley-Davidson volt. A fegyverszünet aláírását követően az első amerikai Roy Holtz tizedes a H-D motorkerékpárján lépi át Németország határát
1919 Bemutatják a kéthengeres, 600 köbcentiméteres (37 köbhüvelyk) – hosszában fekvő – boxer Sport motort, ami a tengerentúl nagy érdeklődést vált ki a különleges hengerelhelyezés és a motor halk járása miatt.
1920-1929
1920 A Harley-Davidson a világ legnagyobb motorkerékpár gyártójává válik, 67 országban több, mint 2.000 kereskedő forgalmazza a H-D motorokat.
Leslie "Red" Parkhurst 23 sebességi rekordot dönt meg az 1000 köbcentiméteres (61 köbhüvelyk) motorkerékpárjával. Ebben az időben elkezdték használni a "hog" becenevet. Minden H-D versenyző a megnyert futam után, a tiszteletkört egy malaccal teszi meg, ami a csapat kabalája lesz.
1921 Megjelenik az 1213 köbcentiméteres (74 köbhüvelyk) motorblokk a JD és FD modellekhez. Eközben a H-D mind a nyolc nemzeti motorverseny "National Championship" résztvevője.
1925 Minden H-D modellt ellátnak csepp alakú üzemanyagtartállyal és meghatározzák a későbbi modellek alapvető külső megjelenési stílusjegyeit. Joe Petrali a Harley-Davidson legsikeresebb "Dirt-Track" versenyzője és rövid időn belül minden idők egyik legsikeresebb versenyzőjeként válik közismertté.
1926 Ismét elkezdik az egyhengeres motorok értékesítését 1918-óta. Az "A", "AA", "B" és "BA" modellek oldalszelepelt és felülszelepelt változatban is megvásárolhatók.
1928 Az első "two cam" két vezérműtengellyel ellátott motorblokk piacra kerül a "JD" modellekben. A motorkerékpár 140-160 km/h (85-100 mérföld) sebességre képes. Az összes H-D modellt első fékkel szerelik fel.
1929 A "D" modellt ellátják a 737 köbcentiméteres (45 köbhüvelyk) V-twin motorblokkal, melyet később Flatheadnek neveznek el. A motorblokk annyira megbízhatónak bizonyul, hogy annak különböző változatait 1972-ig használják a különböző H-D modelleken.
1930-1939
1930 Bill Davidson a Jack Pine megbízhatósági versenyen 1000 pontból – 997 pontot ér el. Minden egyéni kategóriában első helyet nyert versenyző H-D motorkerékpárral versenyzik.
1931 Az "Indian" (Hendee Manufacturing) motorkerékpárgyár kivételével megszűnik a Harley-Davidson összes versenytársa. 1953-ig csak ez a két motorkerékpár-gyártó cég működik az Egyesült Államokban.
1932 A 737 köbcentiméteres (45 köbhüvelyk) háromkerekű motorkerékpár megkezdi 41 éves sikersorozatát, mint közkedvelt rendőrségi és kereskedelmi gépjármű. Joe Petrali 5 éven keresztül sorozatban nyeri az AMA által rendezett Nemzeti Bajnokságot.
1933 Az "art-deco" sas dekoráció elfoglalja a helyét az üzemanyagtartályon, ami a továbbiakban a formatervezés és dekoráció meghatározó eleme lesz, mely alól kivételt csak az egyedi megrendelések jelentenek. A stílusváltást a súlyos gazdasági válság miatt kialakult alacsony motoreladások pozitív ösztönözése indokolta.
1935 Japánban a Harley-Davidson engedélyével megalakul a Sankyo Co. motorkerékpár gyár, ahova a H-D szállítja a motorgyártáshoz szükséges gépparkot, berendezéseket és eszközöket. Ennek eredményeként legyártják az első Rikuo nevű motorkerékpárt. Joe Petrali a H-D motorkerékpárjával megnyeri az AMA által megrendezett nemzetközi "Dirt Track" bajnokságon mind a 13 első helyezést, és ugyanekkor négy rekordot is megdönt.
1936 Piacra kerül a felülszelepelt, 1000 köbcentiméteres (61 köbhüvelyk) "EL" modell. A megnövelt lóerő és kiemelkedő stílusváltás, valamint a szelepfedél kézfejhez hasonlító formájának köszönhetően hamar megkapja a "Knucklehead" becenevet. Ugyanebben az évben legyártják az első 1311 köbcentiméteres (80 köbhüvelyk) motorblokkot is.
1937 Megérkezik a "WL" típuscsalád. Joe Petrali a módosított 1000 köbcentiméteres (61 köbhüvelyk) felülszelepelt motorkerékpárjával, 219 km/h (136.183 mérföld) sebesség elérésével rekordot dönt, és ugyanezen a napon megdönti a 737 köbcentiméteres (45 köbhüvelyk) rekordot is.
1938 Jack Pine Gypsies M.C. motoros klub megtartja az első "Black Hills Rally"-ját Sturgisben.
A "Daytona 200" bajnokságon az 5,15 km (3,2 mérföld) hosszú tengerparti pályán Ben Campanale sorozatban kétszer első helyezést ér el H-D WLDR motorkerékpárján.
1940-1949
1940 Babe Tancrede a "Daytona 200" bajnokságon első helyezést ér el H-D WLDR motorkerékpárján.
1941 Amerika belép a II. világháborúba. A kereskedelmi motorgyártást felfüggesztik, a gyártás katonai felhasználásra áll át. A szerviziskolában ismét katonák töltik meg a padokat. Megjelenik az "FL" széria.
1942 A hadsereg részére gyártott motorkerékpárok mellett legyártják a sivatagi használatra specializált, boxer motoros XA750 modellt. Az Észak-Afrikai kivonulás után felbontják a szerződést, összesen 1011 db XA modellt gyártottak le.
1943 A Harley-Davidson megnyeri az első "E" kitüntetést a hadseregtől a hadszíntéren bizonyított kiválósága miatt. Sokak ez alkalommal bizonyosodtak meg a Harley-Davidson kiválósága felől, amit nem feledtek el hazatérésük után sem.
1945 A II. világháború befejeződik, ekkorra a Harley-Davidson 90000 WLA modellt gyártott le katonai használatra. A H-D gyár novemberben visszatér a kereskedelmi modellek gyártására.
1946 Bemutatják a 737 köbcentiméteres (45 köbhüvelyk) Flathead WR típusú versenymotort, mely a legjobbnak bizonyul azok közül, amit valaha építettek.
1947 Az évi dealer találkozó résztvevői egy "titkos" vasúti utazáson vesznek részt, ami az új Capitol Drive-i telephelyen ér véget. A telephelyen korábban egy légcsavargyár volt, amit a háború alatt állítottak üzembe. Az elkészült gyárat szerelőüzemként hasznosítják, és innen küldik át az elkészült alkatrészeket a Juneau Ave sugárúti telephelyre összeszerelés céljából.
A Harley-Davidson megkezdi a klasszikusnak minősülő fekete bőrdzsekik árusítását. Jimmy Chann sorozatban 3 alkalommal kerül ki győztesen az AMA nemzeti bajnokságon.
1948 Új vonásokkal bővültek az 1000 köbcentiméteres (61 köbhüvelyk) és 1213 köbcentiméteres (74 köbhüvelyk) motorok, beleértve az alumínium hengerfejeket és hidrotőkéket is. Szintén újdonság a krómozott szelepfedél alakja is, mely egy darabból készült és leginkább egy süteményes tepsire hasonlított, ezért a "Panhead" becenevet kapta. Elkezdődik az amerikai könnyűsúlyú motorkerékpárok gyártása az "S" modellel, mely különböző változatait 1966-ig forgalmazzák.
1949 Megjelenik a hidraulikus első villa az új Hydra-Glide modellen.
1950-1959
1950 Larry Headrick első helyezést nyer az AMA nemzeti bajnokság "Dirt Track" futamán. A 24 futamból álló bajnokságon a H-D motorkerékpáron versenyzők 18 futamot nyernek, és 6 új rekordot állítottak fel.
1952 A Brit sportmotorok hazai értékesítésének ellensúlyozásaként megjelenik a "K" modell oldalszelepelt, továbbfejlesztett motorral és váltóval felszerelve, melyből később kifejlesztetik a Sportster modellcsaládot.
1953 A Harley-Davidson fennállásának 50-ik évfordulóját ünnepli. Megalkotnak egy különleges logot, mely tartalmaz egy "V" betűt a motor jelképére, egy sávot benne a Harley-Davidson felirat, valamint alul és felül az "50 év" és az "Amerikai gyártmány" felirat. A logoból készült egy medál változat, mely felkerül minden 1954-es modell első sárvédőjére.
A Hendee Manufacturing az Indián motorkerékpár-gyártója kivonul a piacról, így az Egyesült Államokban a Harley-Davidson marad az egyetlen motorkerékpár-gyártó vállalat a következő 46 évben.
1954 Joe Leonard "Dirt Track" versenyző megnyeri az AMA nemzeti bajnokságot. A következő 8 éven keresztül a nemzeti bajnokság első helyezettjei mind Harley-Davidson motorkerékpáron versenyeznek.
1955 A H-D versenyzők ettől az évtől kezdődően 7 éven keresztül a "Daytona 200" futamon folyamatosan első helyezést érnek el. A győzelmek megoszlanak Brad Andres, Johnny Gibson, és Roger Reiman között. Mindannyian "KR" modellen versenyeznek.
1956 Az új, fiatal sztár Elvis Presley a májusi Enthusiast magazin címlapján, a saját Harley-Davidson "KH" modelljén ülve szerepel.
1957 A motoros társadalom megismeri az új modellt a Sportstert, mely felülszelepelt, 901 köbcentiméteres (55 köbhüvelyk) motorblokkal mutatkozik be. A közönségtől hamarosan megkapja a "Superbike" nevet, s ezzel megszületik egy új Harley-Davidson legenda.
1958 Megjelenik a hátsó fék és a hidraulikus hátsó lengéscsillapító az új Duo-Glide-on. Racer Carroll Resweber első helyezést nyer az AMA nemzetközi bajnokságon.
1960-1969
1960 Megjelenik a Harley-Davidson első és utolsó robogó modellje. A Harley-Davidson 50 százalékos érdekeltséget szerez az Aeronautica-Macchi vállalatból és megalakul az Aermacchi Harley-Davidson európai részleg, mely kisméretű egyhengeres motorkerékpárokat gyárt.
1962 A H-D felismeri az üveggyapot jelentőségét a motorgyártás területén és felvásárolja a Tomahawk vízi-járműveket gyártó vállalat készletének 60 százalékát, majd elkezdi gyártani a saját komponenseit. Ennek eredményeként a H-D 1963-ra üzembe helyezi a Tomahawk különleges részlegét.
1964 Megjelenik az első Harley-Davidson háromkerekű servi-car, mely elektromos önindítóval rendelkezik. Roger Reiman megnyeri az AMA nemzeti bajnokságot.
1965 Az elektromos önindítóval ellátott Electra-Glide felváltja a Duo-Glide modellcsaládot. Az Electra-Glide az "FL" család első tagja, ami rendelkezik önindítóval, de hamarosan a Sportster családot is felszerelik ezzel.
1966 Megjelenik az első "Shovelhead" motorblokk az Electra-Glide modellen, felváltva a korábbi "Panhead"-et.
1969 A Harley-Davidson egyesül az Amerikai Gépgyár és Fémöntödével (AMF), egy nagy múltú szabadidőtermékek gyártásával foglalkozó vállalattal.
1970-1979
1970 Az AMA új szabályainak bevezetése végett bemutatják az új Sportster blokkos "XR" 750-s versenymotort.
Bonneville-i kiszáradt sóstó területén Cal Rayborn megdönti a motorkerékpár végsebességi világrekordot, egy 4,8 m (16 láb) hosszú áramvonalas Sportster blokkos motorral, 426 km/h (265 mérföld) sebesség elérésével.
1971 Az egyediség iránti őrület hatására a Harley-Davidson bemutatja az FX 1200 Super Glide motorkerékpárt, amely az XL széria sportos elejét és az FL család vázát és meghajtását kombinálja. Megszületik egy új motorkerékpár típus a Cruiser. Ugyanekkor elkezdődik a Harley-Davidson snowmobile gyártása is.
1972 Debütál az új és erősebb, valamint megbízhatóbb alumínium övezetből előállított XR-750 modell. Ebben az évben Mark Brelsford első helyezést nyer az AMA nemzeti bajnokságon az XR-750 modellel, ami a következő 3 évtized domináns földpályás versenymotorjává válik.
1973 A motorgyártás hatékonysága emelkedik, amikor minden összeszerelési munkát az új, 3.716 négyzetkilométer (400.000 négyzetláb) alapterületű gyárban York-ban, Pennsylvania államban végeznek, minden más munkafolyamatot Milwaukee-ban és a Tomahawk gyárban folytatnak. A Capitol Drive-on lévő telephelyen gyártják a motorblokkokat.
1975 4 év sorozatos győzelem következik az AMA nemzeti bajnokságon. A következő 3 évben a legendás Jay Springsteen a győztes versenyző.
1976 Daytona Beach-en bemutatkozik a közönségnek az új FXS Low Rider modell. A Drag stílusú kormány, az egyedülálló motor és fényezés hűen tükrözi a motor egyediségét, a motoros a megszokotthoz képest alacsonyabban ül a motoron. Ebben az évben mutatják be Willie G. Davidson dinamizmust sugárzó Sportster verzióját is, a Cafe Racert.
1978 Scott Parker csatlakozik a Harley-Davidson csapatához és hamarosan a H-D történetében egyik legsikeresebb versenyző lesz, 93 futamgyőzelemmel és 9 Nemzeti Bajnokságban elért első helyezéssel.
1980-1989
1980 Megjelenik a vibrációt tompító, gumiágyazású hajtással, és egyedülálló első villával ellátott FLT modell, melyre motorblokkal egybeépített 5 sebességes váltót is szerelnek. A láncmeghajtást bordásszíj váltja fel, ami simább futást, kevesebb karbantartást és beállítást igényel. A bordásszíj meghajtás rövid időn belül általános lesz a Harley-Davidson motorkerékpárokon.
1981 Február 26-án a Harley-Davidson 13 rangidős igazgatója aláírja azt a szándéknyilatkozatot, mely rögzíti a H-D visszavásárlását az AMF-től. Június közepére a visszavásárlás hivatalossá válik és a "Sas egyedül száll" kifejezés ismét érvényt nyer.
1982 Olyan forradalmi újítások dicsérik a Harley-Davidson háztáját, mint a gumiágyazású - 5 sebességes FXR/FXRS Super Glide II, és a préselt - hegesztett vázú Sportster modellek.
Megjelenik a MAN (Material As Needed) program a gyártásban. Ez azt jelenti, hogy kizárólag a gyártás szükségletei alapján vásárolnak előregyártott alkatrészeket és nyersanyagokat, mellyel jelentősen csökkentik az előállítási költségeket és javítják a gyártás minőségét.
A Harley-Davidson sikerrel kérvényezi a Nemzetközi Kereskedelmi Szövetség tarifatámogatását, amit 1983. április 1-től kezdődően öt évig helyeznek érvénybe. Ez a védővám minden 700 köbcentiméternél nagyobb, Japánból importált motort érintett. Szükségességét az Egyesült Államokban felhalmozódott, eladatlan japán motorkészlet indokolta.
Elkezdődik a Harley-Davidson legegyedibb erőfeszítése a Harley Owners Group® (H.O.G.®) (Harley Tulajdonosok Klubja) létrehozása, mely megalakulását követően a legnagyobb motorgyártó támogatása mellett a világ legnagyobb motoros klubja lesz. Hat éven belül a klub taglétszáma 90.000 fölé emelkedik, mely 2000-ben már meghaladja az 500.000 tagot.
1984 A Harley-Davidson felfedi a leplet az új 1340 köbcentis V2 Evolution motorblokkról, melyet 5 különböző modellben helyeznek el, többek között az új Softail modellcsaládba is. 7 év kutatómunkájának eredményeként a motor több erővel bír, tisztább üzemű, gyorsabb és simábban fut. Ugyancsak debütál a Softail váz megoldás, mely "elrejti" a hátsó lengéscsillapítókat.
1986 Új műszaki fejlesztőmunka eredményeként létrejön a merész formatervezésű Heritage Softail modell. A Harley-Davidson cég 1969-óta (amikor egybeolvadt az AMF-el) ismét megjelenik az értéktőzsdén. A Sportster modellcsaládot ellátják az Evolution V-twin motorblokkal. A tulajdonban lévő értékek változatosabbá tétele végett megvásárolják a minőségi lakókocsikat gyártó Holiday Rambler vállalatot.
1990-1999
1990 A Fat Boy közvetlenül a bemutatása után a motorok formatervezésének modern legendájává válik.
1991 York-ban (Pennsylvania állam) elkészül a 31 millió dollárt érő korszerű fényezőüzem, mely teljes működését 1992-ben kezdi el. Bemutatkozik a Dyna modellcsalád az FXDB Dyna Glide Sturgis-el.
1992 A Harley-Davidson kisebb részesedést szerez a Buell motorkerékpárgyárból. Erik Buell ösztönözte a gyárat, hogy H-D Sportster motorblokkal felszerelt amerikai sportmotorokat gyártsanak.
1993 Harley-Davidson fennállásnak 90-ik évfordulóját ünnepli Milwaukee-ban. A motoros-parádén 100.000 motoros vesz részt.
1994 A Harley-Davidson belép a Superbike versenyzésbe, a folyadékhűtéses DOHC rendszerű VR1000 motorjának bemutatásával.
1995 Bevezetik a klasszikus stílusú FLHR Road King modellt. Az Electra Glide Ultra Classic modellt első-injektorral szerelik fel.
1996 Megnyílik a tartozékokat és kiegészítőket elosztó központ Franklin-ben. 1997-re az egész raktárkészlet ebbe a 2322 négyzetkilométer (250.000 négyzetláb) alapterületű épületbe kerül, a korábbi Juneau Avenue-i telepről.
1997 Milwaukee-ban a Capitol Drive-on lévő gyárépület mellett egy 2015 négyzetkilométer (217.000 négyzetláb) alapterületű Termékfejlesztési Központ nyílik, ami Willie G. Davidson nevét viseli, aki az egykori cégalapító William A. Davidson unókája.
A Capitol Drive-on üzemelő gyár növeli kapacitását azáltal, hogy a Menomonee Falls-ban megvásárolt üzemben áthelyezik át az FL motorblokkok és sebességváltók gyártását. A Sportster motorblokkok és váltók, valamint az alkatrészek gyártási helye nem változik. Az új 3065 négyzetkilométeres (330,000 négyzetláb) gyár Kansas City-ben legyártja az első Sportster motort.
1998 A H-D fennállásának 95-ik évfordulóját ünnepli Milwaukee-ban, ahol 140.000 motoros parádézik. Megnyílik az első külföldön létesített összeszerelő üzem Manaus-ban, Brazíliában. A Harley-Davidson felvásárolja a fennmaradó tulajdonrészt a Buell Motorcycle Company motorgyártó vállalatból, és a gyár élére kinevezi Erik Buell-t elnöknek. 1999 A motorblokkot minden 1999-es évjáratú FL és FXD modellen lecserélik Twin Cam 88-as típusra. A Buell gyár bemutatja az egyhengeres Blast típusú motorkerékpárt, mely nagyon jó kritikákat kap.
|