TÜNDE robogó, 174 cm3, 1961 |
|
A típus fejlesztésének és gyártásba vételének fő motiválója a Csepeli Motorkerékpár-gyárnak a korábbi haditermelésből nagy présgépekkel rendelkező Nagytömegáru-gyárral történt egyesülése volt. A kétütemű, 8-9 lóerős motor a burkolt kétkerekűeknél szokásos, ventilátoros kényszerhűtést kapott, a lengő-rugózó, kúp-tányérkerekes hajtóműegység féloldalas hátsó himbaként is szolgált. Az első felfüggesztés félhosszú-lengőkaros Earles-villa volt. A 90 km/ó végsebességű, 115 kg súlyú jármű kellemes és komfortos közlekedést tett lehetővé. Sajnos a technikailag igényes szerkezeti megoldások meghaladták a csepeli gyár akkori lehetőségeit, így a gyártás két éve alatt mintegy 2500 példány készülhetett el ebből a szép és igényes kivitelű robogóból.
| |